وبلاگ و خبرنامه ی کیانانت

آخرین مقالات و اخبار در حوزه فناوری ارتباطات

وبلاگ و خبرنامه ی کیانانت

آخرین مقالات و اخبار در حوزه فناوری ارتباطات

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نظارت

امروزه در مراکز صنعتی ، اداری ، تجاری و اماکن عمومی جهت نظارت فیزیکی بر محیط ، کارکنان یا مراجعین در جهت کنترل بهـتر و مدیـریت کارآمـد‌تر از سیستم های دوربین (تـلویزیون) مـداربسته (Closed Circuit TV)(CCTV) استفاده می‌شود.

دوربین (تلویزیون) مدار بسته، مجموعه‌ ای از دوربین‌های ویدئویی، انتقال تصاویر که برای نمایش و تصویر برداری محدود بکار میروند.

این سیستم ‌ها از نظر چگونگی پردازش اطلاعات به دو گروه آنالوگ و دیجیتال تقسیم می‌شوند.

با پیشرفت سیستم های تصویری اکنون قادر به تشخیص حرکت در محدوده تحت نظارت بوده، اعلام خطر نمایند یا توسط سنسورهای گوناگون تحریک شده و شروع به ضبط فیلم از محل بنمایند، انتظار می‌رود که کاربرد این سیستم ها در کلیه اماکن نیز گسترش بیاید.

  • سینا محمدی پور
  • ۰
  • ۰

ارتباط نقطه به نقطه (p2p)

 

ارتباط تقطه به نقطه


توپولوژی یا الگوی ارتباط نقطه به نقطه که point to point  یا به اختصار (P2P)  نیز نامیده می شود، ساده ترین نوع معماری شبکه است که می توان با استفاده از لینک رادیویی وایرلس جهت اتصال دو مکان ایجاد کرد.

با این تکنولوژی می توان یک بستر ارتباطی فی ما بین لینک های کم مسافت که بین دو موقعیت با چند صد متر فاصله و همچنین اتصال با مسافت های زیاد که در دو موقعیت با ده ها کیلومتر فاصله از یکدیگر قرار دارند، برقرار کرد.

 همچنین این تکنولوژی ارتباطی بین دو موقعیت در یک خط دیداری، بدون مانع که نسبت به یکدیگر واقع شده اند را برقرار می کند تا میزان عملکرد اتصال وایرلس افزایش یابد.

 

کاربرد ارتباط نقطه به نقطه (p2p) چیست؟


کاربرد آن اغلب در تلکام، امنیت و شبکه می باشد:

  • در فضای تلکام، اتصال نقطه به نقطه به گونه ای برقرار می شود که دیتا به طور انحصاری بین آن دو نقطه انتقال یابد.
  • در پروژه های امنیت و ایمنی عمومی، اتصالات وایرلس پوینت تو پوینت در فضای آزاد برای سیستم های وایرلس دوربین های نظارتی برقرار می شوند.
  • در کاربردهای شبکه ای وایرلس، دو ساختمان می توانند با استفاده از اتصال اترنت وایرلس پوینت تو پوینت به یکدیگر متصل شوند و سپس دو شبکه اترنت IP می توانند بدون ایجاد گودال در محیط به یکدیگر متصل شوند.

    برای مطالعه ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید.

    yon.ir/TBRS8

    کیانانت جم ارائه خدمات شبکه، اینترنت مرکزی، تلفن آی پی، نظارت و امنیت، دوربین مدار بسته
  • سینا محمدی پور