وبلاگ و خبرنامه ی کیانانت

آخرین مقالات و اخبار در حوزه فناوری ارتباطات

وبلاگ و خبرنامه ی کیانانت

آخرین مقالات و اخبار در حوزه فناوری ارتباطات

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تلفن آی پی (IP)

تلفن آی پی (IP) چیست؟

مراکز تلفن آی پی (IP PBX) مراکز تلفن نوینی هستند که بر اساس فناوری شبکه کار می کنند.

در مقایسه با یک مرکز تلفن آنالوگ، یک IP PBX امکانات تلفنی خیلی بیشتری را پشتیبانی می کند و با سهولت خیلی بیشتری پیاده سازی و تنظیم می شود .

IP PBX دارای یک سرور است که اطلاعات تمام تلفن های IP موجود در شبکه را در خود دارد که با استفاده از این اطلاعات می تواند تماس های تلفنی را ایجاد کند .

به طور کلی عملکرد یک IP PBX را بدین گونه شرح میدهیم :

زمانی که یک تلفن IP روشن میشود با سرور VoIP ارتباط برقرار می کند و خود را شناسایی می کند.

پس از آن هر زمانی که کاربر بخواهد تماس برقرار کند ابتدا به IP PBX متصل می شود و شماره مورد نظر را اعلام می کند.

مرکز تلفن VoIP با توجه به تنظیماتی که بر روی آن انجام شده است، تماس را به صورت مطلوب و از قبل تنظیم شده برقرار کرده و آن را مانیتور می کند. تولید کنندگان محصولات VoIP انواع مختلفی از IP PBX را به بازار عرضه کرده اند.

 

برای مطالعه ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید.

yon.ir/OaCGp

کیانانت جم ارائه خدمات شبکه، اینترنت مرکزی، تلفن آی پی، نظارت و امنیت، دوربین مدار بسته

 

  • سینا محمدی پور
  • ۰
  • ۰

اینترنت مرکزی

اینترنت مرکزی

اینترنت مرکزی

درگذشته بسیاری از ساکنین مجتمع های مسکونی به علت مشکلات فنی بسیاری از مراکز مخابراتی امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت را نداشتند، از جمله این مشکلات میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • خطوط تلفن مجتمع مسکونی فیبر نوری بوده است
  • خطوط تلفن مجتمع مسکونی PCM بوده است
  • پورت خالی در دستگاههای مخابراتی مربوطه وجود نداشته است
  • عدم آنتن دهی مناسب سرویس های وایمکس مبین نت، ایرانسل و …
  • ساکنین مجبور به انتظار چندین ماهه در لیست شرکت های ارائه کننده خدمات اینترنت بوده اند
  • اینترنت ارئه شده از سوی شرکت مخابرات و یا سرویس های وایمکس دارای سرعت بسیار پایین، بدون پشتیبانی و کیفیت نامطلوب بوده است

تجهیز ساختمان به اینترنت مرکزی محدودیت هایی از قبیل فقدان پورت ADSL مراکز مخابراتی، فیبر نوری بودن خطوط، عدم آنتن دهی مناسب وایمکس و … را مرتفع نموده و امکان استفاده از شبکه اینترنت با کیفیت بالا را فراهم میکند.

 

برای مطالعه ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید. 

yon.ir/bAyiU

کیانانت جم ارائه خدمات شبکه، اینترنت مرکزی، تلفن آی پی، نظارت و امنیت، دوربین مدار بسته

    • سینا محمدی پور
    • ۰
    • ۰

    اینترنت پر سرعت VDSL و ADSL

    ADSL vs. VDSL

     

    ADSL Asymmetric Digital Subscriber Line ADSL یا خط دیجیتال نامتقارن از جمله سرویس‌های ADSL است که بدون ایجاد خط جدید و با استفاده از تلفیق فرکانس بر روی خط تلفن ارایه می شود.

    این خطوط پرسرعت با نصب تجهیزاتی در مرکز تلفن مشترکین و از سویی نصب مودم مخصوص در محل استقرار کاربر مورد استفاده قرار می گیرد. از ویژگی‌های این خطوط عدم استفاده از سرویس تلفن مشترک می باشد به عبارتی دیگر در زمان استفاده ، تلفن کاربر اشغال نمی شود، و هزینه های تلفن را به همراه ندارد و کاربر می تواند همزمان با استفاده از سرویس از خط تلفن خود نیز استفاده کند و در همین حال سرعتی معادل چند برابر خطوط عادی را داشته باشد.

    با بکارگیری فناوری ADSL یا Asymmetric Digital Subscriber Line امکان استفاده‌ چند منظوره از یک خط تلفن فراهم می‌گردد تا ضمن استفاده از خط تلفن برای مکالمه‌های تلفنی، از آن برای برقراری ارتباط پرسرعت و بدون قطعی با اینترنت و بدون هزینه‌ی پالس تلفن بهره جست. در حقیقت، با استفاده از این فناوری، می‌توان از یک خط تلفن افزون بر انتقال صوت، برای انتقال داده نیز استفاده کرد تا ضمن این که خط تلفن به صورت عادی برای کاربردهای مکالمه، ارسال و دریافت فکس مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای انتقال داده نیز به کار گرفته شود. در حال حاضر، فناوری ADSL امکان دریافت داده‌ها را با سرعتی تا حد ۸ مگابیت در ثانیه و ارسال داده‌ها را با سرعتی تا حد ۴ مگابیت در ثانیه فراهم می‌آورد .

    برای مطالعه ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید.

    yon.ir/RMCTy

     

    کیانانت جم ارائه دهنده خدمات متنوع در حوزه ارتباطات ADSL و VDSL، اینترنت مرکزی، تلفن آی پی

     

    • سینا محمدی پور